Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Зеленото е модерно: В dm отчитат 30% ръст на продажбите на био и натурални продукти

Събота, 14 Ноември 2020 / Стил
263
  • dm
1 / 3

Класацията на компанията показва, че здравето и грижата за природата стават все по-важни за потребителите

 

Бамбукови сламки, клечки за зъби, четки за грим и гребени от естествени материали. Пасти за зъби в рециклируеми опаковки и в стъклени бурканчета, твърди шампоани и душ гелове на таблетки. Това са част от екопродуктите, които през последната година все повече потребители купуват, защото искат да замърсяват по-малко планетата, показва равносметката на веригата за дрогерийни стоки dm България.

Добрата новина е, че здравето вече е толкова важно за българина, колкото и красотата. През изминалата година наред с хитове в сектора на декоративната козметика като спирали за очи, сред най-продаваните продукти във водещата верига за търговия с дрогерийни стоки бяха и био храни, храни за бебето, дезинфекциращи гелове и предпазни маски. Това показва новото издание на класацията „dm топ 10“ за периода 01 октомври 2019 г. – 30 септември 2020 г.

 

Спиралата за очи е най-купувана

 

В една динамична година, която накара хората да променят навиците си на пазаруване, декоративната козметика за очи остана №1 при покупките на дрогерийни стоки. Най-купуваният продукт от категория „Декоративна козметика“ през 2020 г. е на цена 9-11 лева. Присъствието на спиралите за магнетичен поглед на 1-во и 8-мо място в рейтинга показва, че независимо от предизвикателствата на времето, българката държи на външния си вид.

В класацията сериозно присъствие имат дезинфекциращите гелове за ръце, които са на 2-ро място, предпазните маски за лице – на 3-та позиция и влажните кърпички за дезинфекция, които са на 7-мо място.

Отново с грижата за здравето се обяснява и влизането в класацията на био храни, което се случва за първи път от създаването на рейтинга на dm България. Тази година на 9-та и 10-та позиция са био комбиотик мляко за кърмачета на цена 32-35 лева и био кокосово масло dmBio в разфасовка от 300 мл. на цена 7-9 лева.

В стремежа си да подкрепя устойчивото развитие и потребление, през 2020 година dm разширява асортимента си с продукти, помагащи опазването на природата като четки за грим и гребени от бамбук, бамбукови сламки за пиене и еко самобръсначки. В магазините не се използват найлонови торбички, а хартиени и вискозни за многократна употреба, фирмата активно въвежда рециклируеми опаковки при собствените си марки.

 

Био и натуралните продукти са с близо 30% ръст на оборота

 

За първи път от създаването на класацията „dm топ 10“ в нея влизат хранителни продукти. На 9-то място е био комбиотик мляко за кърмачета в опаковки от 800 грама на цена 32-35 лева. То е следвано от био кокосово масло от собствената марка dmBio на цена 7-9 лева.

Присъствието на два био хранителни продукта в класацията показва, че хората все повече възприемат магазините на dm като място, където могат да открият качествени сертифицирани био храни с гарантиран произход на добри цени. Затова и според данните на компанията, в нейните магазини все по-често влизат клиенти, които се стремят да живеят и да се хранят здравословно.

Интересът към био и натуралните продукти непрекъснато расте и dm отчита ръст на оборота в тези категории. Така например, продуктите на dm марката dmBio отбелязват ръст от близо 30% в оборота спрямо предходната финансова година. Това доказва, че хората са все по-информирани и са много по-взискателни към храната, която слагат на масата и че все повече българи се стремят да се хранят здравословно с чисти продукти с доказан произход. Много важно е и че био- и натуралните продукти стават все по-достъпни. Това не се отнася единствено до цената, но и за възможността хората да купят и тестват такива продукти, за което помага и постоянното развитие на мрежата от магазини на dm.

През миналата година dm разшири и асортимента си от био храни, основно от собствената марка dmBio, които са все по-търсени и харесвани. Продължи и обогатяването на линиите сертифицирана натурална козметика, най-вече от dm бранда alverde, който е все по-популярен сред модерните хора.

В резултат на устойчивата си политика за подкрепа и популяризиране на здравословния начин на живот, към момента dm предлага в България повече от 1000 продукта био храни и сертифицирана натурална козметика. Във всички магазини са обособени специални сектори за био храни, а където е възможно – и за натурална козметика. В този сегмент най-търсени са продуктите от dm марката alverde като хората оценяват доброто съотношение цена-качество при собствените брандове на компанията. Срещу разумен бюджет те получават продукти от висок клас, които са произведени основно в Германия. Освен това, dm марките се тестват от независими сертификационни институти, производството им е щадящо околната среда и не се изпитват върху животни. Тези предимства са високо ценени навсякъде, където dm има магазини и затова alverde е най-продаваната марка сертифицирана натурална козметика в Германия.

 

„Зелена“ промяна

 

През изминалата година основен фокус в дейността на dm беше „зелената“ промяна и подкрепата за устойчивото развитие на асортимента. При надграждането на асортимента dm се фокусира все повече върху устойчиви съставки и опаковки, щадящи природните ресурси като прилага това първо при продуктите от собствените dm марки. Например, при новите серии за грижа на dm марката Balea се залага на съставки с естествен произход, без съдържание на микропластмаса и без водоразтворими чисто синтетични полимери, парабени и силикони. При опаковките на шампоаните и душ геловете се преминава постепенно към производство на 100% от рециклиран материал. Продукти без съдържание на пластмаса като твърд душ гел или твърд шампоан присъстват все повече като алтернатива в асортимента.

Възможността за рециклиране на материалите е също важна тема. Опаковките  за кремовете, шампоаните и душ геловете се изработват с все по-голямо съдържание на рециклирани материали и самите те са рециклируеми. Целта на компанията е до 2025 г. 90% от опаковките да бъдат годни за рециклиране, а поне 70% да се рециклират до материал със същите качества. Бяха въведени и редица алтернативи на продукти, изискващи пластмасова опаковка като твърд душ гел или твърд шампоан, които могат да бъдат опаковани в хартия или друг щадящ природата материал.

 

Пелени за многократна употреба

 

От 2021 година dm ще предложи на клиентите си в България и бебешки пелени за многократна употреба. Целта е намаляване на използването на еднократните пелени, които са един от големите замърсители на природата. Новост са и детските съдове за хранене с високо съдържание на целулоза, които са 100% рециклируеми. Освен това те са много удобни за ползване, тъй като са леки и могат да се почистват в съдомиялна машина.

В сегмента на грижата за бебето dm предложи и подбрани артикули медицинска козметика за най-малките. Така всяка майка може да открие в любимия си магазин продукти за грижата за нежната бебешка кожа и от този сегмент.

 

Азиатска козметика

 

dm продължи да разширява асортимента си от популярната в момента азиатска козметика. През тази година компанията представи серия продукти на две нови за асортимента си марки - Missha и Ariul. Според изкушените от новостите в козметиката, Missha е модерната стъпка в ежедневната грижа за кожата. Продуктите на корейската марка са изработени от изключителни натурални съставки с минимално или никакво съдържание на консерванти и синтетични съставки, благодарение на което правят кожата красива и сияйна като на азиатските топ модели. За да направи тази красота достъпна и за българките, dm предложи широка гама от продукти като BB-кремове, грим и почистващи продукти, декоративна козметика и козметика за коса.

Тайната в ефективността на продуктите Missha се крие в техния състав. Освен уникални растения и билкови екстракти, в производството са прилагани и изцяло нетрадиционни компоненти като плодови киселини, активен въглен, женшен, природни масла или екстракти от морски растения. Всички продукти се подлагат на продължително тестване и научни проучвания, така че да гарантират 100% сигурност и ефикасност.

„Новото издание на класацията ни „dm топ 10“ показва, че за българите здравето вече е толкова важно, колкото и красотата. Ние сме щастливи, че хората разчитат на нас не само за покупка на любимата си декоративна козметика, но и приемат магазините на dm като място, където могат да открият огромно разнообразие от био храни, сертифицирана натурална козметика и щадящи планетата стоки. За нас е много важно и че в тези, изпълнени с предизвикателства времена, успяхме бързо да отговорим на търсенето на хората, осигурихме продукти за дезинфекция и така помогнахме на милиони българи да защитят себе си и близките си“, каза управителят на компанията Цонка Иванова-Терзиева.

 

Вижте още:

Трайно изгодните цени като алтернатива на промоциите

Добрият пример: Компания раздаде бонуси на служителите си заради коронавируса

Каква е тайната на красотата на жените от Азия?





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

dm България, био продукти, трайно изгодни цени, търговия, козметика





Street of Hope

Полетът на червения хартиен самолет

Вторник, 02 Август 2016 / В клас
  Или как да развием търпение и крично мислене в най-малките деца и защо това им помага в живота    Red Paper Plane е нов тип образователна игра за деца от 3 години нагоре, базирана на мисии, които децата изпълняват в продължение на няколко последователни дни. Започва като &b [...]

Време с децата: Довърши изречението

Вторник, 20 Юни 2017 / Родители
Или какво може да хрумне на 6-годишно дете, когато чуе поговорките, които използват възрастните   Видях една история за учителка, която изпитала първокласници като ги накарала да довършат поговорки, от които се бяха получили забавни изречения. Реших да опитаме вкъщи, въпреки че за 6-год [...]