Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Зеленото е модерно: В dm отчитат 30% ръст на продажбите на био и натурални продукти

Събота, 14 Ноември 2020 / Стил
975
  • dm
1 / 3

Класацията на компанията показва, че здравето и грижата за природата стават все по-важни за потребителите

 

Бамбукови сламки, клечки за зъби, четки за грим и гребени от естествени материали. Пасти за зъби в рециклируеми опаковки и в стъклени бурканчета, твърди шампоани и душ гелове на таблетки. Това са част от екопродуктите, които през последната година все повече потребители купуват, защото искат да замърсяват по-малко планетата, показва равносметката на веригата за дрогерийни стоки dm България.

Добрата новина е, че здравето вече е толкова важно за българина, колкото и красотата. През изминалата година наред с хитове в сектора на декоративната козметика като спирали за очи, сред най-продаваните продукти във водещата верига за търговия с дрогерийни стоки бяха и био храни, храни за бебето, дезинфекциращи гелове и предпазни маски. Това показва новото издание на класацията „dm топ 10“ за периода 01 октомври 2019 г. – 30 септември 2020 г.

 

Спиралата за очи е най-купувана

 

В една динамична година, която накара хората да променят навиците си на пазаруване, декоративната козметика за очи остана №1 при покупките на дрогерийни стоки. Най-купуваният продукт от категория „Декоративна козметика“ през 2020 г. е на цена 9-11 лева. Присъствието на спиралите за магнетичен поглед на 1-во и 8-мо място в рейтинга показва, че независимо от предизвикателствата на времето, българката държи на външния си вид.

В класацията сериозно присъствие имат дезинфекциращите гелове за ръце, които са на 2-ро място, предпазните маски за лице – на 3-та позиция и влажните кърпички за дезинфекция, които са на 7-мо място.

Отново с грижата за здравето се обяснява и влизането в класацията на био храни, което се случва за първи път от създаването на рейтинга на dm България. Тази година на 9-та и 10-та позиция са био комбиотик мляко за кърмачета на цена 32-35 лева и био кокосово масло dmBio в разфасовка от 300 мл. на цена 7-9 лева.

В стремежа си да подкрепя устойчивото развитие и потребление, през 2020 година dm разширява асортимента си с продукти, помагащи опазването на природата като четки за грим и гребени от бамбук, бамбукови сламки за пиене и еко самобръсначки. В магазините не се използват найлонови торбички, а хартиени и вискозни за многократна употреба, фирмата активно въвежда рециклируеми опаковки при собствените си марки.

 

Био и натуралните продукти са с близо 30% ръст на оборота

 

За първи път от създаването на класацията „dm топ 10“ в нея влизат хранителни продукти. На 9-то място е био комбиотик мляко за кърмачета в опаковки от 800 грама на цена 32-35 лева. То е следвано от био кокосово масло от собствената марка dmBio на цена 7-9 лева.

Присъствието на два био хранителни продукта в класацията показва, че хората все повече възприемат магазините на dm като място, където могат да открият качествени сертифицирани био храни с гарантиран произход на добри цени. Затова и според данните на компанията, в нейните магазини все по-често влизат клиенти, които се стремят да живеят и да се хранят здравословно.

Интересът към био и натуралните продукти непрекъснато расте и dm отчита ръст на оборота в тези категории. Така например, продуктите на dm марката dmBio отбелязват ръст от близо 30% в оборота спрямо предходната финансова година. Това доказва, че хората са все по-информирани и са много по-взискателни към храната, която слагат на масата и че все повече българи се стремят да се хранят здравословно с чисти продукти с доказан произход. Много важно е и че био- и натуралните продукти стават все по-достъпни. Това не се отнася единствено до цената, но и за възможността хората да купят и тестват такива продукти, за което помага и постоянното развитие на мрежата от магазини на dm.

През миналата година dm разшири и асортимента си от био храни, основно от собствената марка dmBio, които са все по-търсени и харесвани. Продължи и обогатяването на линиите сертифицирана натурална козметика, най-вече от dm бранда alverde, който е все по-популярен сред модерните хора.

В резултат на устойчивата си политика за подкрепа и популяризиране на здравословния начин на живот, към момента dm предлага в България повече от 1000 продукта био храни и сертифицирана натурална козметика. Във всички магазини са обособени специални сектори за био храни, а където е възможно – и за натурална козметика. В този сегмент най-търсени са продуктите от dm марката alverde като хората оценяват доброто съотношение цена-качество при собствените брандове на компанията. Срещу разумен бюджет те получават продукти от висок клас, които са произведени основно в Германия. Освен това, dm марките се тестват от независими сертификационни институти, производството им е щадящо околната среда и не се изпитват върху животни. Тези предимства са високо ценени навсякъде, където dm има магазини и затова alverde е най-продаваната марка сертифицирана натурална козметика в Германия.

 

„Зелена“ промяна

 

През изминалата година основен фокус в дейността на dm беше „зелената“ промяна и подкрепата за устойчивото развитие на асортимента. При надграждането на асортимента dm се фокусира все повече върху устойчиви съставки и опаковки, щадящи природните ресурси като прилага това първо при продуктите от собствените dm марки. Например, при новите серии за грижа на dm марката Balea се залага на съставки с естествен произход, без съдържание на микропластмаса и без водоразтворими чисто синтетични полимери, парабени и силикони. При опаковките на шампоаните и душ геловете се преминава постепенно към производство на 100% от рециклиран материал. Продукти без съдържание на пластмаса като твърд душ гел или твърд шампоан присъстват все повече като алтернатива в асортимента.

Възможността за рециклиране на материалите е също важна тема. Опаковките  за кремовете, шампоаните и душ геловете се изработват с все по-голямо съдържание на рециклирани материали и самите те са рециклируеми. Целта на компанията е до 2025 г. 90% от опаковките да бъдат годни за рециклиране, а поне 70% да се рециклират до материал със същите качества. Бяха въведени и редица алтернативи на продукти, изискващи пластмасова опаковка като твърд душ гел или твърд шампоан, които могат да бъдат опаковани в хартия или друг щадящ природата материал.

 

Пелени за многократна употреба

 

От 2021 година dm ще предложи на клиентите си в България и бебешки пелени за многократна употреба. Целта е намаляване на използването на еднократните пелени, които са един от големите замърсители на природата. Новост са и детските съдове за хранене с високо съдържание на целулоза, които са 100% рециклируеми. Освен това те са много удобни за ползване, тъй като са леки и могат да се почистват в съдомиялна машина.

В сегмента на грижата за бебето dm предложи и подбрани артикули медицинска козметика за най-малките. Така всяка майка може да открие в любимия си магазин продукти за грижата за нежната бебешка кожа и от този сегмент.

 

Азиатска козметика

 

dm продължи да разширява асортимента си от популярната в момента азиатска козметика. През тази година компанията представи серия продукти на две нови за асортимента си марки - Missha и Ariul. Според изкушените от новостите в козметиката, Missha е модерната стъпка в ежедневната грижа за кожата. Продуктите на корейската марка са изработени от изключителни натурални съставки с минимално или никакво съдържание на консерванти и синтетични съставки, благодарение на което правят кожата красива и сияйна като на азиатските топ модели. За да направи тази красота достъпна и за българките, dm предложи широка гама от продукти като BB-кремове, грим и почистващи продукти, декоративна козметика и козметика за коса.

Тайната в ефективността на продуктите Missha се крие в техния състав. Освен уникални растения и билкови екстракти, в производството са прилагани и изцяло нетрадиционни компоненти като плодови киселини, активен въглен, женшен, природни масла или екстракти от морски растения. Всички продукти се подлагат на продължително тестване и научни проучвания, така че да гарантират 100% сигурност и ефикасност.

„Новото издание на класацията ни „dm топ 10“ показва, че за българите здравето вече е толкова важно, колкото и красотата. Ние сме щастливи, че хората разчитат на нас не само за покупка на любимата си декоративна козметика, но и приемат магазините на dm като място, където могат да открият огромно разнообразие от био храни, сертифицирана натурална козметика и щадящи планетата стоки. За нас е много важно и че в тези, изпълнени с предизвикателства времена, успяхме бързо да отговорим на търсенето на хората, осигурихме продукти за дезинфекция и така помогнахме на милиони българи да защитят себе си и близките си“, каза управителят на компанията Цонка Иванова-Терзиева.

 

Вижте още:

Трайно изгодните цени като алтернатива на промоциите

Добрият пример: Компания раздаде бонуси на служителите си заради коронавируса

Каква е тайната на красотата на жените от Азия?





White Press
Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

dm България, био продукти, трайно изгодни цени, търговия, козметика





Street of Hope

Скъпи български родители, прочетете този текст!

Неделя, 29 Септември 2019 / Гласът на детето
  Вместо да учи децата си на самостоятелност, масовият българин ги глези. Вместо търпеливо да ги учи на дисциплина, българинът включва "шамарената фабрика". И вярва на лъжите за Норвегия и Националната стратегия за детето.   В България се надигна колективна истерия срещу Наци [...]

Онлайн училище за съзнателни родители

Вторник, 04 Януари 2022 / Родители
Курсът на Любов Миронова стартира на 7 януари Училището за съзнателни родители, което педагогът Любов Миронова води от няколко години, преминава в онлайн формат. Курсът започва на 7 януари и ще се провежда през платформата Zoom. По този начин в обучението могат да се включат и [...]