Свобода, Отговорност, Справедливост, Израстване, Любов

Най-дългият мост в света свърза Хонконг и Макао

Сряда, 24 Октомври 2018 / Места
325
  • HONGKONGAIS.COM
  • HONGKONGAIS.COM
1 / 2

Съоръжението е с дължина от 55 км и се очаква да донесе икономическо оживление

 

Девет години след първата копка в Китай беше открит най-дългият мост в света. Съоръжението е с дължина от 55 км и свързва Хонконг и Макао. Проектът е на стойност 20 млрд. долара.

Съоръжението е уникално и като конструкция, и като дизайн, а погледнато отгоре над водата изглежда като виеща се змия. Идеята на проектантите е била също така да предоставя различни гледки по време на пътуването. Мостът включва две шосейни платна с по три ленти за движение, като част от трасето се включва в подводни тунели, изградени през изкуствено два създадени острова. Близо 7 км от трасето преминава под вода, за да се осигури безпроблемно преминаване на корабите.

 

 

Конструкцията е проектирана да издържа на земетресения, да устои на сезонните тайфуни в региона, достигащи скорост от 340 км. в час и на инциденти удари на кораби в основите му, съобщава BBC.

От двете страни на моста шофьорите ще трябва да сменят посоката на движение. Защото в Хонконг шофират от лявата страна на пътя, но в Китай движението е от дясно.

Мостът е част от амбициозната инициатива на Пекин за икономическо интегриране на 11 града от делтата на Перлената река, включително Хонконг и Макао - бивши европейски колонии, върнати на Китай през 90-те години. Сега връзката между двата центъра ще става за около 30 минути.

 

 

Проектът започва още през 2009 година, но е отлаган няколко пъти заради съображения за сигурност и екологични причини. Съоръжението надхвърли няколко пъти първоначалния си бюджет от 6,4 млрд. евро. Властите в Хонконг обясниха, че това се е случило заради непредвидени проблеми, свързани със строителството в открито море, повишаването на цената на труда и материалите и доуточняване на проектите. Инженерът Алберт Лай обаче казва, че много от проблемите е можело да не се появят, ако е имало по-добро планиране и предварително проучване на местата за строителство. По думите му заради политическия натиск за бързо приключване на проекта инженерите са използвали по-рискова технология. Много еколози се обявиха против срещу грандиозния строеж с твърдението, че строителството се е отразило пагубно на популацията на застрашения Китайски бял делфин.

 

Вижте още: 

Най-дългият стъклен мост

Ремонтират „Пътеката на смъртта“

Китай променя климата с проект за изкуствен дъжд

Магистрала ще произвежда ток в Китай

Призрачни места: Европа в Китай

В Китай строят копие на „Титаник“

 





Добави коментар


Добави
Loading ...

Автор

повече за автора

Ключови думи:

мост, Китай, Хонконг, Макао, най-дългият мост

StreetBoard

Пирина, която просълзи Иван Лечев

Петък, 12 Април 2019 / Българи от ново време
  Народната музика ни помага да се преоткием казва една от големите надежди на „Гласът на България“   С емоционално изпълнение на народната песен „Брала мома ружа цвете“, 21-годишната Пирина Христова успя да просълзи дори заклет рокаджия като Иван Лечев. По [...]

Омагьосаният кръг на интеграцията

Петък, 02 Септември 2016 / Общество
Бежанците са напускали програмата за интеграция, за да намерят работа и възможност за оцеляване   Едва около 9% от бежанците, получили статут в България, участват в Националната програма за интеграиция, а само около 1% от тях получават социални помощи. Тези данни бяха изнесени [...]