
Съоръжението е с дължина от 55 км и се очаква да донесе икономическо оживление
Девет години след първата копка в Китай беше открит най-дългият мост в света. Съоръжението е с дължина от 55 км и свързва Хонконг и Макао. Проектът е на стойност 20 млрд. долара.
Съоръжението е уникално и като конструкция, и като дизайн, а погледнато отгоре над водата изглежда като виеща се змия. Идеята на проектантите е била също така да предоставя различни гледки по време на пътуването. Мостът включва две шосейни платна с по три ленти за движение, като част от трасето се включва в подводни тунели, изградени през изкуствено два създадени острова. Близо 7 км от трасето преминава под вода, за да се осигури безпроблемно преминаване на корабите.
Конструкцията е проектирана да издържа на земетресения, да устои на сезонните тайфуни в региона, достигащи скорост от 340 км. в час и на инциденти удари на кораби в основите му, съобщава BBC.
От двете страни на моста шофьорите ще трябва да сменят посоката на движение. Защото в Хонконг шофират от лявата страна на пътя, но в Китай движението е от дясно.
Мостът е част от амбициозната инициатива на Пекин за икономическо интегриране на 11 града от делтата на Перлената река, включително Хонконг и Макао - бивши европейски колонии, върнати на Китай през 90-те години. Сега връзката между двата центъра ще става за около 30 минути.
Проектът започва още през 2009 година, но е отлаган няколко пъти заради съображения за сигурност и екологични причини. Съоръжението надхвърли няколко пъти първоначалния си бюджет от 6,4 млрд. евро. Властите в Хонконг обясниха, че това се е случило заради непредвидени проблеми, свързани със строителството в открито море, повишаването на цената на труда и материалите и доуточняване на проектите. Инженерът Алберт Лай обаче казва, че много от проблемите е можело да не се появят, ако е имало по-добро планиране и предварително проучване на местата за строителство. По думите му заради политическия натиск за бързо приключване на проекта инженерите са използвали по-рискова технология. Много еколози се обявиха против срещу грандиозния строеж с твърдението, че строителството се е отразило пагубно на популацията на застрашения Китайски бял делфин.
Вижте още:
Най-дългият стъклен мост
Ремонтират „Пътеката на смъртта“
Китай променя климата с проект за изкуствен дъжд
Магистрала ще произвежда ток в Китай
Призрачни места: Европа в Китай
В Китай строят копие на „Титаник“